رفتن به محتوای اصلی
x

اولین جشنواره پروژه های کاربردی و کارآموزی دانشکده برق و کامپیوتر و صنعت

به نام خدا

سالانه حدود 200 دانشجوی کارشناسی پروژه کارشناسی خود را در یک حوزه کاربردی تحت نظارت اساتید دانشکده برق و کامپیوتر به انجام می رساند. باتوجه به قابلیت های علمی و فنی دانشجویان، پروژه کارشناسی دانشجویان می تواند در قالب نیازمندی های فنی و علمی شرکت های فعال در این حوزه تعریف شود تا ضمن رفع مشکلات صنعت، دانشجویان را به فضای کاری آینده خود نزدیک تر کند.

امسال برآنیم ضمن ارائه پروژه های کارشناسی به صورت پوستر توسط دانشجویان و داوری آن ها توسط اساتید، از شرکت های محترم حوزه برق و کامپیوتر جهت حضور فعال در این گردهمایی، بازدید از پروژه های دانشجویان، ارائه پیشنهاداتی برای پروژه های آتی دانشجویان در ارتباط با نیازمندی های تجاری خود، بازدید از طرح های نوآورانه دانشجویان جهت سرمایه گذاری و افزایش ارتباط اساتید دانشکده با مدیران و متخصصین شرکت ها، شناسایی نیروهای مستعد جهت کارآموزی و استخدام، دعوت به عمل آوریم.

این جشنواره شامل بخش زیر خواهدبود:

  • بخش حضور شرکت های بازدیدکننده و اساتید

در این بخش مدیران و متخصصین در یک فضای صمیمی با اساتید دانشکده ملاقات کرده و با معرفی توانمندی و خواسته های خود زمینه برای همکاری های علمی و فنی آینده را فراهم می آورند. همچنین، دانشجویان با مراجعه به این بخش می توانند با ایشان مستقیما ملاقات کرده و زمینه های همکاری خود را فراهم آورند.

  • بخش ارائه پیشنهادات پروژه توسط صنعت

در این بخش شرکت هایی که مایل به طرح پروژه برای همکاری با دانشگاه هستند، در غرفه های مجزا پیشنهادات خود را به صورت پوستر برای اساتید، دانشجویان و سایر شرکت های بازدیدکننده ارائه می دهند.

  • بخش معرفی شرکت های متقاضی جذب نیرو و کارآموز

در این بخش شرکت هایی که مایل به استخدام نیرو از میان دانشجویان مستعد و توانمند هستند، در غرفه های مجزا ضمن معرفی خود به دانشجویان شرایط و نیازمندی های خود را مطرح می کنند. دانشجویان با مراجعه به این غرفه ها و آشنایی با این شرکت ها تمایل خود برای همکاری با آن ها را اعلام می کنند.

  • بخش ارائه پروژه های کارشناسی

در این بخش دانشجویان پروژه کارشناسی خود را به صورت پوستر به همراه وسایل دیگر برای ارائه نمونه اجرایی به معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. هر دانشجو در کنار پوستر خود آماده ارائه توضیحات لازم به بازدیدکنندگان خواهدبود.

  • بخش ایده های نوآورانه

در این بخش دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ایده های استارت آپی خود را به صورت پوستر به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته و ضمن دفاع از ایده خود به جذب حمایت و سرمایه می پردازند. در صورت تمایل به ارائه ایده خود، حداکثر تا 15 بهمن ماه فرصت دارید تا با خانم ملکیان هماهنگی قبلی را انجام دهید.

خطاب به شرکت های فعال در حوزه برق و کامپیوتر:

شما را به بازدید از نمایشگاه پروژه های دانشجویان کارشناسی و ایده های نوآورانه دانشجویان دعوت می کنیم. در این بازدید با حوزه تخصصی فنی و علمی دانشجویان آماده کار آشنا شده و در صورت نیاز از آن برای رفع نیازمندی های خود استفاده می کنید. به علاوه امکان شناسایی نیروهای مستعد جذب برای شما فراهم می آید. همچنین، می توانید بخشی از کارهای فنی و علمی خود را به صورت پروژه تعریف و در این گردهمایی اعلام نمایید تا اساتید و دانشجویان با آن ها آشنا شده و زمینه همکاری های بعدی در قالب پروژه های کارشناسی یا سایر قالب ها ایجاد گردد. در صورت تمایل، عنوان و شرح مختصری از پروژه های پیشنهادی باید به صورت یک پوستر آماده شده و برای دانشکده برق و کامپیوتر ارسال گردد. همچنین در صورت تمایل به جذب نیرو و کارآموز می توانید از یک غرفه مستقل برای شرکت خود استفاده نمایید. با توجه به محدودیت مکانی، اولویت با شرکت هایی است که نهایتا تا 15 بهمن موضوع پوستر یا تمایل خود را به دریافت غرفه جهت معرفی شرکت و جذب نیرو، به خانم ملکیان به شماره  33915354-031  اعلام کرده باشند.

خطاب به دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی

دانشجویانی که پروژه خود را برای دفاع آماده کرده اند، لازم است به حضور مدیران و متخصصین شرکت ها جهت بازدید توجه داشته و اطلاعات مناسب نظیر نحوه کاربرد پروژه آن ها در صنعت، میزان سود حاصل از این پروژه نسبت به سایر طرح ها، آینده تکنولوژی مورد استفاده در پروژه خود در صنعت و فضای کسب و کار و غیره را فراهم کرده و در روز جشنواره به بازدیدکنندگان اطلاع دهند.

سایر دانشجویان می توانند طرح های نوآورانه خود را به عنوان یک ایده استارت آپ به صورت یک پوستر فراهم کنند، تا با ارائه ایده خود برای بازدیدکنندگان فرصتی برای جذب حمایت و پیگیری ایده خود به دست آورند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز با حضور در این جشنواره می توانند با شرکت های فعال حوزه های تخصصی خود و پروژه های پیشنهادی آن ها بیشتر آشنا شده و در صورت امکان، پایان نامه های خود را در این حوزه تعریف نمایند.

 

امید است با حضور در این جشنواره ارتباط معنادار صنعت و دانشگاه قوی تر شده و هر دو از مزایای همکاری با یکدیگر بهره مند گردند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به کانال eceiut_projects_festival در پیام رسان های تلگرام یا بله مراجعه کنید.

تحت نظارت وف ایرانی